Ξενοδοχεία 2010 - Επενδύστε στο ηλεκτρονικό μάρκετινγκ! PDF Εκτύπωση E-mail
Ενημέρωση - Νέες Τεχνολογίες
Πέμπτη, 18 Φεβρουάριος 2010 13:31

online_bookingsΤα στατιστικά για το 2009 κατέγραψαν μια μεγάλη αύξηση στο μερίδιο αγοράς των Online Travel Agents (OTAs) και μια πτώση στις online κρατήσεις για τα ξενοδοχεία - αλυσίδες. Η τάση αυτή προβλέπεται να συνεχιστεί και το 2010, αφού με μια απλή ματιά στο διαφημιστικό κομμάτι των μηχανών αναζήτησης (google, yahoo, κτλ) θα διαπιστώσουμε την ισχυρή παρουσία των OTAs και σε δεύτερη φάση των ανεξάρτητων ξενοδοχείων σε σχέση με την παρουσία των hotel chains.

Οι OTAs με τη σειρά τους προωθούν στις πρώτες σελίδες τους τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία ή ξενοδοχεία που ανήκουν σε μικρές αλυσίδες και βάζουν σε δεύτερη μοίρα τα ξενοδοχεία που ανήκουν σε μεγάλες αλυσίδες. Ένας λόγος που γίνεται αυτό είναι ότι, οι μεγάλες αλυσίδες, εκμεταλλευόμενες τη διαπραγματευτική τους θέση πιέζουν τους OTAs για χαμηλότερες προμήθειες, οπότε με τη σειρά τους οι OTAs επιλέγουν να προωθούν τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία.

Η τάση λοιπόν, δείχνει ότι τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία έχουν το πάνω χέρι για το 2010. Οι αλυσίδες μπορεί να έχουν πολλά πλεονεκτήματα (χαμηλά κόστη λόγω οικονομιών κλίμακας, κτλ), αλλά υστερούν στο γεγονός ότι δεν μπορούν να προσεγγίσουν με το σωστό τρόπο όλους τους προορισμούς. Τα πολλαπλά επίπεδα διοίκησης και οι διαφορετικές προτεραιότητες που έχει κάθε τμήμα κάνουν τις επιχειρήσεις αυτές βραδυκίνητες στη λήψη αποφάσεων, αφού στις περισσότερες αλυσίδες ο σχεδιασμός του marketing γίνεται από τα κεντρικά και όχι από κάθε ξενοδοχείο ανεξάρτητα! Επιπλέον το online positioning που κάνουν εστιάζει στο brand της αλυσίδας και όχι στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο ή στον προορισμό!

Τα ξενοδοχεία που έχουν τις περισσότερες κριτικές σε sites όπως το Tripadvisor, TravelPost, Holidaycheck κτλ είναι αυτά που προσφέρουν κάτι που αξίζει να αναφερθεί σε αυτά τα sites. Κάτι που αξίζει να αφιερώσουν το χρόνο τους για να γράψουν για το ξενοδοχείο, να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, να προτείνουν το ξενοδοχείο αυτό στους φίλους τους! Ποιά είναι τα στοιχεία που αναφέρονται περισσότερο οι επισκέπτες ενός ξενοδοχείου; Η ομάδα του Mbatourism συγκέντρωσε μερικά από τα πιο βασικά.

  • Η φιλικότητα (πηγαία - αυθεντική) του προσωπικούhospitality_hotels
  • Το προσωποποιημένο service
  • Η ωραία - μοναδική τοποθεσία
  • Η απλότητα και ζεστασιά του χώρου
  • Το καλό και παραδοσιακό φαγητό
  • Το μοναδικό design

Βεβαίως, θα πρέπει να τονίσουμε ότι όταν μιλάμε για ανεξάρτητα ξενοδοχεία ή μικρές αλυσίδες δεν μιλάμε για οποιοδήποτε προϊόν! Προϋπόθεση είναι να προσφέρουν καλές υπηρεσίες (δεν εννοούμε πολυτελείς) και να είναι value for money!

Η αιτία που τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία αναφέρονται περισσότερο στο Internet είναι ότι οι πελάτες θέλουν να αντιμετωπίζονται μεμονωμένα και οι ιδιαίτερες ανάγκες τους να αναγνωρίζονται. Αυτό είναι ευκολότερο να γίνει από ένα boutique ξενοδοχείο, απ'ότι από ένα design ξενοδοχείο, το οποίο είναι μέρος μιας αλυσίδας με 1000 ακόμα παρόμοια ξενοδοχεία! Ένας ακόμα λόγος είναι ότι τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία είναι πιο ευέλικτα και πιο δημιουργικά όταν έχουν να σχεδιάσουν το πλάνο marketing. Δεν θα περιμένουν οι στρατηγικές τους να εγκριθούν από την κεντρική διοίκηση ή  δεν θα πρέπει να τις προσαρμόσουν για να μην παρεκλίνουν από την κεντρική πολιτική της εταιρίας - αλλά θα κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να γεμίσουν τα δωμάτιά τους!

Δεν θα πρέπει όμως να επαναπαυθούν στα καλά σχόλια που λαμβάνουν, γιατί ο ανταγωνισμός με τους "μεγάλους" θα είναι σκληρός! Τα ξενοδοχεία που παρεμένουν προσηλωμένα στο καλό και φιλικό service, έχουν το κατάλληλο marketing plan και είναι σωστά ενημερωμένα θα μπορέσουν να επικρατήσουν στο δύσκολο αυτό περιβάλλον.

 

addon

Η  Tourix σας παρουσιάζει μερικά χρήσιμα εργαλεία τα οποία τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν:

  • Στρατηγικό πλάνο emarketing: Επενδύστε στην eMarketing στρατηγική σας, η οποία θα πρέπει να ενσωματώνει την επιχειρησιακή σας στρατηγική και το marketing plan σας, για να μπορέσει να αποτελέσει το κλειδί για την online επιτύχια σας!
  • Μεταφράστε την ιστοσελίδα σας: Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να προσεγγίσετε περισσότερες αγορές και περισσότεροι δυνητικοί πελάτες θα μάθουν για εσάς. Σκεφτείτε προσεκτικά ποιές είναι οι αγορές που σας συμφέρουν να επενδύσετε πριν προχωρήσετε!
  • Opensource CMS:  Επενδύστε σε ένα ανοικτό σύστημα διαχείρισης του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας για μεγαλύτερη ευελιξία! Θα έχετε τη δυνατότητα να ενημερώνετε το site σας όποτε το επιθυμείτε με νέες προσφορές, νέες υπηρεσίες,κτλ!
  • Search Engine Marketing: Σας δίνει τη δυνατότητα να προσελκύσετε όσους ενδιαφέρονται και ψάχνουν για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, χρησιμοποιόντας τις μηχανές αναζήτησης και τους online κατάλογους και να τους κάνετε πελάτες σας.
  • Online Reputation Management: Μάθετε τί και πού γράφεται και λέγεται για εσάς, ποιά είναι τα πλεονεκτήματα της εταιρίας σας, ποιά τα μειονεκτήματα της, τη γνώμη για το profile της επιχείρησης σας, μια άποψη για το νέο σας προϊόν ή υπηρεσία, τι standard εξυπηρέτησης έχετε κτλ, και όλα αυτά από την ματιά του πελάτη σας.
  • Online Booking System: Επενδύστε σε ένα σύστημα κρατήσεων στο site σας για να αυξήσετε τις direct κρατήσεις σας!
  • Click to Call - Call Back: Γίνετε προσιτοί και διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή στους πελάτες σας. Να θυμάστε ότι ο ρυθμός μετατροπής ενδιαφερομένου σε πελάτη είναι μεγαλύτερος μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας σε σχέση με τις online πρακτικές. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Skype ή κάποια άλλη παρόμοια υπηρεσία.
  • Directories: Εγγραφείτε σε όσους περισσότερους καταλόγους μπορείτε για να ωθήσετε την κίνηση προς την ιστοσελίδα σας.
  • Social Media Marketing: Twitter, Facebook, Flickr, Youtube κτλ... Όλα αυτά είναι εργαλεία προώθησης των πωλήσεων σας! Διαχειριστείτε τα με τον σωστό τρόπο και η πελατεία σας θα αυξηθεί!
  • eCRM: Στείλτε προσωποιημένα emails για την επιβεβαίωση της κράτησης, emails πριν την άφιξη αλλά και μετά την αναχώρηση! Ενημερώστε τους πελάτες σας για τον καιρό, ποιά events γίνονται στην πόλη σας την περίοδο που σας επισκέπτονται, μερικές προτάσεις για εστιατόρια ή για clubs κτλ...
 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση