Google, Τουρισμός και Πολιτική Μάρκετινγκ: Converting Lookers into Buyers PDF Εκτύπωση E-mail
Απόψεις - Απόψεις
Δευτέρα, 02 Αύγουστος 2010 12:27

google-sunΣύμφωνα με τη Google Ελλάς, όροι που έχουν σχέση με το "διακοπές στην Ελλάδα" έχουν αυξηθεί συνολικά κατά 160% σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης, ο όρος "κράτηση ηλιόλουστων διακοπών" έχει αυξηθεί κατά 300%. Επίσης, σύμφωνα με τα Google Insights for Search οι αναζητήσεις προέρχονται κυρίως από τη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ταξιδιωτικοί προορισμοί με το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης στις αναζητήσεις:

  • Σκιάθος 70%
  • Μύκονος 60%
  • Σαντορίνη 40%
  • Κρήτη 40%

Τα παραπάνω ανακοινώθηκαν απο την γνωστή εταιρεία τον Μάιο. Σήμερα όμως, μέσα Ιουλίου, τα πράγματα φαίνεται να μην είναι τόσο απλά... Η τουριστική κίνηση στα νησιά των Σποράδων και μαζί και στη Σκιάθο, μιας και η ανακοίνωση την αφορά, δεν αντικατοπτρίζει αυτή την αύξηση. Επαγγελματίες της περιοχής μάλιστα αναφέρουν μείωση σε σχέση με πέρσι ίδια εποχή, όποτε και το νησί "έβραζε" απο τουρίστες.

Τι μπορεί να συμβαίνει λοιπόν;

Υπάρχουν δύο τινά,

Είτε λόγω οικονομικής κρίσης, οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο για διακοπές είναι όνειρο απατηλό για τους περισσότερους υποψήφιους τουρίστες που σερφάρουν το διαδίκτυο, και άρα ίσως να μην είναι και τόσο αξιόπιστα τα στατιστικά όταν προσπαθούμε να τα συνδέσουμε με την τουριστική κίνηση...

Είτε η διαδικτυακή παρουσία μας σαν χώρα και ακόμη περισσότερο σαν τοπικές κοινωνίες/πόλεις/οικισμοί/νομαρχίες/επιχειρήσεις δεν μπορούν να πείσουν τον υποψήφιο αγοραστή να έρθει. Να γίνει δηλαδή ο παρατηρητής (looker) αγοραστής (buyer). Έτσι, εάν όντως έχουμε να προσφέρουμε ένα πραγματικά ανταγωνιστικό προϊόν, ίσως να μην μπορούμε να προμοτάρουμε σωστά μέσω διαδικτύου. Να μην μπορούμε δηλαδή να παρουσιάσουμε με σωστό τρόπο τα δυνατά του σημεία ώστε να πείσουμε τον υποψήφιο αγοραστή-τουρίστα για την αξία του τουριστικού προϊόντος που μπορεί να απολαύσει. Είτε το προϊόν αυτό είναι ήλιος και θάλασσα, είτε αν είναι πολιτισμός και παράδοση, είτε αν είναι υπηρεσίες φιλοξενίας και εστίασης.

Εμείς οι Έλληνες λοιπόν, και δη ντόπιοι της κάθε πόλης και περιοχής οφείλουμε να κάνουμε το καθήκον μας απέναντι σε αυτή. Να συμβάλλουμε με κάθε τρόπο στην προώθηση του προϊόντος με τον τρόπο που οι ίδιοι γνωρίζουμε. Να μοιραστούμε τις δικές μας εμπειρίες και γνώσεις για τον τόπο μας έτσι ώστε να καταφέρουμε να τον παρουσιάσουμε σωστά στο διαδίκτυο. Τα εργαλεία είναι έτοιμα για να το κάνουμε. Όλοι ξέρουν πλέον την χρήση των κοινωνικών δικτύων και των social media.
Και οι υποψήφιοι μαρκετίστες και επαγγελματίες να επεξεργαστούν αυτά που έχει να πει και πιστεύει ο ντόπιος για τον τόπο του και να τα συνδυάσει με την αντικειμενική και unbiased σκοπιά του.

Μόνο έτσι ο διαδικτυακός περιπατητής μπορεί να γίνει πελάτης. Όταν ξέρει πως παίρνει κάτι αυθεντικό και μοναδικό. Που να αξίζει τα λεφτά του.

Φίλιππος Χήρας
Tourism Marketeer
Tourix - Σύμβουλοι Επιχειρήσεων & Διαδικτύου

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση